please hear me

Sunday, June 24, 2012

20 jun 2012

assalamualaikum..
ok..pada hari rabu bertarikh 20 jun 2012..
terjadinya satu kejadian di mana..
pagi tersebut sekolah saya mengadakan latihan sukan tara bagi semua rumah sukan..
tibe2 hujan turun dengan lebatnya..
semasa saya & rakan2 mahu ke kantin..
kami terlihat 2 orang pelajar perempuan sedang menyelamatkan sesuatu..
rupe2nye ad anak kucing yg hampir2 saja lemas di dlam longkang tersebut..
kate 2 pelajar tersebut ad 4 ekor anak kucing itu..
anak kucing pertama dikeluarkan saya ambil sekor..
hehe..
comel anak kucing itu..
semasa di dalam kelas kucing tersebut "mengiau"..
mungkin kerana rindukan ibunya..
balik skola saya bgtau mak saya..
mak saya terkejut..
tapi Alhamdulillah mak tak marah pun..
kami nama kan anak kucing tu dengan nama "APIN"..
keesokan harinya saya ke kedai haiwan untuk membeli susu dan juga botolnya..
balik saja dari membelinya..
saya terus membuat susu untuk kucing itu..
semasa saya memberi minum kpada kucing tersebut..
dia minum dengan sangat "gelojoh"..
kesian tgok kucing tu..
haus rupanya..
mungkin sekarang umur dia x sampai sebulan lagi..
tak sabar nak tunggu umur dia dalam sebulan atau 2 bulan..
dapat bagi dia main2..
kawan2 pun nk tgok nanti..
hehe..
ok la..panjang pulak..

pengajaran : bantulah haiwan yang dalam kesusahan..kerana mereka juga makhluk Allah di muka bumi ini..
jaga lah mereka dengan sebaik-baiknya..


gambar hiasan..
tunggu dia da besar nanti saya letak gambar dia ye..
bye.. :)