please hear me

Monday, June 24, 2013

JEREBUUUU ........


Assalamualaikum..

Pagi tadi aku bangun je dari tido terus aku tengok pemandangan di luar .. Ya Allah .. Menakutkan aku je .. Yelaaaaa .. Benda yang menakutkan tu ialah JEREBU !! 



Aku da boleh bau asap dy tau tak .. Aku ny da la tak boleh bau asap .. Segala jenis asap lahh .. Asap rokok ke, asap orang buat kenduri ke , asap sampah ke .. Asap tu lahh membuatkan aku susah untuk bernafas ... Serius ny ... So, kalau aku kawen nty .. Aku tak nak suami aku merokok .. Ehh ! Jauh aku da fikir ye .. Ishhh3 .. Tapi betol tau .. Aku tak nak suami aku merokok .. Sebab ? Sebab meroko ny kan HARAM dalam ISLAM .. Tak kan tak tau lagi kot .. Dulu ayah aku sebelum dy kawen dgn mak aku .. Ayah aku merokok .. Bile mak aku start pregnant aku .. Ayah aku stop merokok sampai sekarang ... 

Adik aku ada bgtau semalam .. Dekat Terengganu dan Kelantan kena sikit je jerebu ny .. Then , aku tanye lahh .. Kenapa ? Adik aku jawab sebab dua negeri tu dekat timur .. Owhhh .. I see .. Baru aku tau .. Maklum lahh .. Duduk hostel tak ada tv ... Twitter & Facebook je lahh tv aku sekarang ny ... 

Adik aku untung lahhh .. Sekolah dy cuti .. Aku ny bila tah nak dapat cuti .. hahaha .. Tak pe .. Khamis ny last aku kat kolej .. Weheeee .. Then aku cuti lahh .. 1 Julai aku da start keje .. Keje dekat Parkson, Alamanda .. Keje dekat kedai beg .. Maybe aku keje dalam 16 hari je kot .. So, aku nak keje full time lahhh .. Dapat lahh duit poket sikit nanti untuk pergi Melaka ..

Malam tadi si adik angkat dy mcj aku .. Tapi aku tak sedar handphone aku ada dalam almari .. So, pagi tadi baru aku dapat baca mcj dy .. Mcj nye berbunyi "bla bla bla bla"... hahaha .. ada lahhh .. Hal hal orang perempuan tau .. hmm .. So, you take care ok .. Sekarang musim jerebu .. Jangan sakit-sakit .. INGAT !

*Miss you, M.A.A....