please hear me

Wednesday, June 5, 2013

Mood : Marah ?? ..


Assalamualaikum ..

Hey !! .. Bertenang lahh .. Aku perasan lahh kan .. Ada sorang classmate aku ny dy ada masalah .. Dy cakap "sedihnya hidup ku ini" .. Haa .. Kalau kau nak tau lahh kan .. Kalau nak difikirkan .. Bukan kau je yang hidup sedih .. Ada orang lagi hidup nya sedih tau dok ?? Aishh .. Bak kata mak aku lahh kan .. Daripada kita fikir kan hidup kita .. Cuba kita fikirkan hidup orang yang paling susah .. Mereka tak ada tempat tinggal .. Baju pun da koyak rabak .. Makanan dan minuman pun susah nak cari .. Apatah lagi nak cari keperluan asas yang lain .. Kita yang hidup serba serbi ny pun kenapa masih nak merungut .. Ucapkan lahh Alhamdulillah .. Sebab kita masih diberikan kesempatan untuk ada kemewahan yang diberi olehNya .. Dan lagi satu .. Tak mo la marah marah kan .. Apa yang korang dapat lau marah je yang korang tau .. Korang ingat dengan marah, korang boleh dapat ganjaran pahala la?? Macam tu ?? Ha ??? Aku bukan lahh nak tunjuk alim ke apa .. Tapi aku sebagai hambaNya ada hak nak menegur .. Tapi kalau orang tu da tak nak dengar .. Suka aty lahh .. Ha .. Ingat bila korang marah , cepat-cepat lahh beristigfar ok ?? Tak payah lahh nak layan marah korang tu sangat .. Tak elok .. Sebab apa tak elok ?? Sebab time kita duk rasa nak marah tu la syaitan tengah cuba nak menguasai diri kita .. So, cepat cepat lahh beristigfar ye sahabat-sahabat ku sekalian .. Ok lahh .. Wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuhh .. :D

Renung-renungkan dan selamat beramal ..