please hear me

Thursday, July 4, 2013

Tireddddd + Penattttttt = ????


Assalamualaikum..

Aku tak tau lahhh kenapa ... Semenjak aku datang sini .. Aku selalu tidur awal .. dannn rasa penattt jeee .. Padahal bukan buat keje berat sangat punnn .. Orientasi yang aku sendiri tak tau nak describe macam mana daaaa ..

HARI PERTAMA (Isnin-1/7/2013)

Pagi tu aku terus siap-siap dgn family aku untuk ke Melaka .. Mereka nak hantar aku ke Melaka .. Kami sesat you knowww !! Aishhhh .. Siap guna google map lagi .. hahaha .. Sesat punya pasal kannn .. Terpaksa lahh guna ..  Aku ny tak reti guna google map .. So, time tu aku bagi adik aku yang buat .. hehe .. Then , lepas kiteorang da jumpa ICYM tu .. Aku pun g lahh daftar ..  Then, terus g hostel .. Aku dapat sebilik dgn akak yang baru masuk sama dgn aku .. Tapi dy amek degree lahh .. So, lain sikit .. hehe .. Then , hari tu ada orientasi tau .. Tapi aku tak pergi .. Sebab aku sampai petang .. Mana sempat aku nak g orientasi .. So, aku pergi hari SELASA ..


HARI KEDUA (Selasa-2/7/2013)

Pagi tu aku ada senamrobik .. Aku da lama tak exercise .. Aku pun dgn semangat lahh buat nya .. hehehe .. Then, lepas siap buat semua tu .. Kena duduk dlm group .. Kena dgr fasilitator bg taklimat ape tahh .. Aku pun da lupa .. hehe .. Haaaa .. Then , kiteorang kena buat nama kumpulan dan sorakan untuk kumpulan .. Kena buat nama kumpulan mengikut nama kuih malaysia .. Nama kumpulan aku Lompat Tikam .. hahaha ... So, macam-macam sorakan lahh kiteorang buat .. Tapi sorakan kami TAK BESTTT !! .. *kutuk kumpulan sendiri :-P ..  Then, fasilitator kate malam tu kiteorang kena buat persembahan .. Group kiteorang buat persembahan pasal realiti show tu .. Kiteorang buat macam game soal-soal .. Sapa jawab di kira out lahhh .. 
Yang paling malu .. Time turn aku jeee .. Aku dapat situasi di pantai .. Aku nak tanya kat ahli group aku soalan tau .. Macam mana tahh aku tercakap "Jom mandi sama-sama".. Haaaa .. Semua orang gelak .. Malu k0ooottttttt ... :( Akhir sekali , fasi buat pasal ibu bapa tu .. Haaaa .. Da macam SPM tau tak .. Memang semua menangis lahh kann .. Da la family aku jauh .. Buat kami semua nangis .. Belakang aku semua budak laki group aku tau .. Aku dengar-dengar suara menangis dyorang .. 1st time aku dengar suara lelaki menangis .. Susah nak jumpa lelaki menangis pasal ibu bapa ny .. Yang aku jumpa semua hati keras macam batu .. Aku rasa batu pun lembut kot .. Sebab boleh dipecahkan .. hehe .. Pape je lahh .. Jangan marahh .. :") Then ,, BALIK HOSTEL !!!


HARI KETIGA (Rabu-3/7/2013)

Pagi tu semua kelam kelibut nak ke kolej .. Masing-masing bangun lambat .. Yela malam tu balik lambat .. Aku balik balik je .. Sesampai je aku di hostel .. Si dia da mcj .. Aku mcj-mcj dgn si dia tup tup aku tertido .. huhu .. Sorryyyy awak .. :-( Tak sengaja .. Haaa .. Aku terus kepada topik asal .. Pgi tu.. Ada penutup untuk orientasi ny .. Aku boleh pulak tertido .. hahahah .. Bila aku bangun je aku da perasan ada abg fasi kat depan aku .. Malu gilerrr .. Aku sendiri tak sedar bila aku tido .. hehe .. So, kiteorang enjoy-enjoy lahh .. Bergambar dgn semua fasi-fasi dan kawan-kawan baru .. Then , petang tu balikk ..

*So, tamat lahh cerita ini .. hahaha . Tata =)