please hear me

Saturday, August 3, 2013

HOME SWEET HOME


Assalamualaikum 

Hari ny da sabtu . so aku just nk cite pasal semalam je . hahaha . erm2 .. tadi family aku jemput aku pukul 6 petang lebih mcm tu lahh .. then .. lepas jemput aku tu .. ayah bawak g makan asam pedas kt mana tah .. dekat melaka jugakk .. tapi boleh tahan lahh .. sedap .. tapi pedas dy tak best lahh .. lau pedas lagi .. baru best .. rasa BERAPI je telinga ny .. asyik rasa nak tambah air je.. memang gemokk lahh kan .. :-P time da sudah berbuka tu .. tibe-tibe ayah aku tanya mak aku macam ny "ad liter tak?" .. then , mak ckp lah "liter?xad lahh" .. haaaa !! then , ayah aku cakap ape tau "rasa nak merokok je" .. aku , adik , dan jugakk mak terdiam! yela .. tak pernah-pernah ayah merokok tibe-tibe nak merokok kann .. then . ayah aku cakap "banyak sangat masalah . merokok je lahh" .. hmmm .. aku tak faham lahhh dengan orang laki ny .. bila ada masalah je nak merokok ... ingat merokok tu dapat menyelesaikan masalah ke ? jangan harap lahh dengan merokok tu dapat selesaikan masalah yang bertimbun macam gunung everest tu .. aku dengan adik aku cakap macam ny "buat apa nak merokok?bukan nya merokok dapat selesaikan masalah pun" adik sambung pulakk "merokok kan haram dalam Islam" .. banyak lahh aku dengan adik aku cakap pasal merokok ny kat ayah aku .. kiteorang tak nak tambah beban kesakitan dalam diri ayah dengan merokok .. merokok kan boleh memudaratkan kesihatan .. Allah pun da bgtau dalam Al-Quran bahawa Allah tak suka hambaNya memudaratkan kesihatan diri .. korang faham tak benda apa yang boleh memudaratkan diri ? umm .. mcm merokok , menagih dadah , hidu gam dan lain-lain .. so, kalau kita banyak masalah .. apa yang patut kita buat .. kembali kepadaNya .. mohon pertolongan padaNya .. InsyaAllah .. Dia akan permudahkan segala masalah yang kita hadapi .. Percayalahh .. Allah sentiasa membantu hambaNya yang memerlukan pertolongan .. 

mcm aku .. bila aku ada masalah .. aku cite dekat orang yg rapat dgn aku .. mcm si dia tu .. mcm adik si dia
 .. kwn2 aku .. aku dgr je nasihat mereka semua .. aku bukan tak dengar .. cuma time tu aku tak buat apa-apa lagi untuk selesaikan masalah aku .. then , time tu serius aku lemah sangat .. tak tau nak buat apa .. nak solat pun , aku tak boleh .. so , aku just mampu berdoa minta pertolongan padaNya .. aku buka surah yaasin yang ada dalam lappy ny .. aku buka semua surah-surah .. hati aku tenang sangat .. seolah-olah aku rasa aku boleh selesaikan masalah aku .. malam tu jugakk .. aku dapat selesaikan masalah aku .. aku rasa hepyy .. Bak kata sofyah "Allah is always with you" .. aku marah-marah .. aku rasa tak puas hati .. aku tak sedar semua tu .. bila sofyah kata macam tu lahh .. baru aku tersedar .. :") dunia ny kecil .. otak kita pun kecil .. tapi Allah bagi akal yang besar pada umat Dia .. tapi kita tak pandai guna .. kadang-kadang aku rasa rendah diri dengan semua orang termasuk si dia dan jugakk adik dia .. aku malu .. aku malu dengan semua orang termasuk diri aku sendiri .. dulu aku pernah cuba untuk pujuk hati aku bila aku ada masalah dengan kata-kata ini "Allah nak uji kita sebab Dia rindu nak dengar rintihan dari hambaNya" .. So , aku nak jadi kuat balik .. Aku nak sangat bagi kebahagiaan pada mak , ayah , adik dan juga pada si dia .. :") aku rindu sangat dekat dia .. aku selalu cakap dekat kawan aku yang dia busy .. tak dapat mcj aku .. kawan aku pun cakap lahh "maybe airil nak exam da kot .. kau tunggu je lahh dia .. doakan dia .. dia mesti rindu kau jugakk" .. :) aku sentiasa doakan dy .. haaa ! awak tau tak .. cik SB ad dengan saya ny .. dy je lahh yang selalu saya mengadap .. bukan macam mengadap sultan tau .. hehehe :-P ok lahh .. pape pun .. busy macam mana sekali pun .. awak jaga kesihatan , jangan sakit-sakit , makan ubat kalau sakit , makan nasi , jangan diet-diet .. hehehe .. INGAT !!

I LOVE & MISS YOU VERY MUCHHHH TAUUU! :"D

Mengenali dirimu adalah 
sesuatu yang terindah di dalam hidupku! - SyAiriel(17/9/2011)