please hear me

Tuesday, February 4, 2014

PENGALAMAN MEMATANGKAN KITA


Assalamualaikum

semalam bak kate rooomate aku. setiap yang berlaku tu ada hikmahnya. pengalaman yang kita hadapi ini juga akan mematangkan kita. sejujurnya. aku faham. aku rasa macam disayangi. kui kui kui. :P Allah Maha Adil dan Allah da atur segalanya tentang kita. Sama ada pengalaman pahit atau manis. Ianya seperti perisa makanan. Cuma kita la yang kena hadapi dengan senyuman, iman dan ketabahan. (ayat poyo) kawan yang rapat dengan kita yang tau keadaan kita. aku rasa bahagia walaupun hatiku terluka (ayat poyo lagi) 

walaupun kita hidup di dunia cuma sementara. hadapilah dengan tabah,sabar dan redha. ganjaranya akan dapat kebahagiaan dunia dan akhirat. setiap ujian tu kita kena bangkit. berjuang! yeahh! haha. kebahagiaan aku ada pada orang tua aku. aku hanya nak kan mak aku kuat macam anak dia. huhu .. di setiap doaku ada nama mu mak, ayah. hihi :')

PENGAJARAN : Kita haruslah berjuang dan berusaha dalam menempuhi dugaan hidup dan cabaran-cabaran yang telah Tuhan tetapkan. Kita sebagai manusia atau hambaNya hanyalah mampu berdoa dan berjuang di dunia ini. Oleh itu, kita mestilah ingat kepada Tuhan yang telah menciptakan makhluk dan seisiNya.