please hear me

Tuesday, February 14, 2017

Kejujuran

Hai awak. Assalamualaikum. 

Sebelum tu. saya nak minta maaf dekat awak sebab saya tipu awak pasal aiman tu. huhu. Lagipun tak penting pun awak. Biarlah aiman tu nak suka ke ape ke. Janji hati saya masih ada awak. 

Awak. Satu kejujuran tu memang menyakitkan. Tapi tak salah kan kalau jujur daripada pendam. 

Pertama. Awak ingat tak yang awak cerita dekat saya. Pasal awak ada suka dekat kawan awak masa kita lost contact tu? Then awak dengan kawan awak suka sama suka. Then tetibe dia tanya soalan serius dekat awak pasal hubungan awak dengan dia kan? Masa tu awak teringat saya. Betol tak? Masa tu awak takot nak jujur dengan dia kan? Betol? At last awak jujur jugak dengan dia sebab awak taknak hati dia sakit bila tau dalam hati awak masih sayang orang lain. 

Yang kedua pulak. Pasal saya dengan mamat tu. masa tu memang saya ada suka dia. Suka masa dia keluar dari surau. Ntah kenapa suka dia. Masa tu saya tak tau dia sapa. So, saya teruskan citenye okay? Bila da lama dengan dia. Saya tersedar. Saya da tersilap pilih. Saya terlalu ikutkan hati. Terlalu ikutkan hati pilih dia. Masa tu Allah je tau silap saya tau 😔😔 Then saya cerita dekat awak dekat aiman apa patot saya buat. Then awak dengan aiman cakap benda yang sama. Jujur. Jadi saya amek masa untuk fikir macam mana saya nak jujur dgn dia. Dan bape hari lepas tu. Lagi bape hari saya nak berhenti kerja. Saya jujur dengan dia semuanya. 

Sekarang. Saya tau aiman jujur dengan awak pasal perasaan dia dekat saya. Ye awak. Saya tau pasal tu. Masa tu saya terkejut awak. Mati mati saya ingat bila dia da ada awek dia. Dia takkan suka saya lagi. Tapi masih ada lagi perasaan tu. Awak janganlah risau okay. Saya tak layan pun. Dan saya jujur dengan awak ni. Saya memang suka aiman. Saya suka dia macam abang saya je. Sebab tu saya anggap dia macam abang. Tak lebih pun awak. Sebab tu dia marah bila saya tak sihat. Tak makan. Terasa mcm ada abang betol tau. Awak jangan lah risau. Saya sayang awak sorang je. Awak je dalam hati saya. Okay? ❤️

Awak. Hati dan perasaan ni bukan milik kita. Kita takde hak nak halang seseorang tu untuk suka,benci,kecewa,marah dan mcm2 lah yg awak tau. Betol kan apa yang saya cakap? Awak. Saya tak salahkan sesiapa pun dalam hal ni. Saya cuma nak awak tau. Kita perlu beri seseorang peluang kedua. Saya tak backup sesiapa. Sebab kita bertiga ni pernah buat benda yang sama. Betol kan? Takpe lah sayang. Take your time. Fikir ya. Jangan diam lama sangat. Saya tunggu awak dekat wasep. Iloveu ❤️

Assalamualaikum sayang ❤️



Doakan mak saya. :")