please hear me

Monday, January 27, 2014

CORETAN SETERUSNYA


Assalamualaikum

sejak aku balik putra sabtu hari tu. aku dapat lihat sesuatu........... sesuatu yang semakin teruk berlaku. aku sendiri tak dapat nak tafsirkan. tapi aku tau. benda ni da tak boleh nak ubah da. tapi aku yakin. dengan bantuan aku dan adik aku. kami akan cuba. aku tak tau da sebenarnya macam mana da nak harungi hidup ni. setiap hari aku berdoa semoga mak aku diberikan kekuatan untuk meneruskan kehidupan seperti sedia kala. sabtu ptg tu. mak aku menceritakan segalanya semenjak aku masuk sem 2 ni. yela. sejak masuk sem 2 ni. aku tak balik putra langsung. kalau boleh aku nak sangat balik tiap-tiap minggu. tapi mak aku tak izinkan atas sebab tertentu. ok. sambung kepada topik yang mak aku nak cerita kan tu. mak aku cerita la dia punya story , gosipp. kih3. tibe-tibe time mak cerita tu. mak menangis. ya Allah. aku kuatkan hati aku untuk tidak menangis di hadapan mak. tapi sampai satu cerita tu. aku tak mampu lagi nak tahan. aku menangis depan mak. kalau nak tau. sebenarnya, bila aku kat melaka. setiap kali mak call. aku akan menangis. tapi cover la sikit suara tangisan tu. huhu. tak nak kantoi. nanti mak kate ape pulak. paling aku terharu time aku demam. mak, ayah aku mcj aku pagi-pagi just nak tanya demam aku ok ke tak, da makan ubat ke belom. huhu. aku terharu sangat. tapi aku tau dalam keadaan macam tu. hanya risau pasal kesihatan aku ialah mak aku sahaja. SAHAJA. aku rasa macam aku da tak ada ayah da. nak tau sebab kenapa aku kate gitu? sebab ayah aku asyik layan anak orang je. terasa macam anak kandung dia ni macam da tak wujud da. sejak aku balik ni. aku perasan sesuatu. adik aku pun da tak kisah da kalau ayah aku buat mcm tu. maksud aku, da tak kisah kalau ada ayah atau tak. aku tau. ada orang lagi susah dari keluarga aku. tapi aku rasa dalam banyak-banyak dugaan or ujian yang Allah bagi. aku rasa yang kali ni paling sukar untuk aku lalui. dan aku yakin. Allah pasti akan dengar doa setiap hambaNya. InsyaAllah. :')